Marketingul urban este un domeniu relativ nou la nivel internaţional, cu atât mai mult la nivel naţional, fiind evidentă necesitatea familiarizării autorităţilor locale şi a populaţiei cu acest nou domeniu, care vine ca o soluţie pentru problemele locale, în conturarea imaginii şi identităţii localităţilor.

Dezvoltarea unor strategii de marketing urban este prin urmare vitală în vederea dezvoltării procesului economic local/regional. Un program de marketing al oraşului trebuie să pornească de la premisa că fiecare oraş este unic şi nu există formule universal valabile, de aceea liderii de comunitate trebuie să identifice şi să fructifice unicitatea specifică oraşului lor.

Această unicitate poate fi dată de mediul natural: prezenţa unor resurse naturale valoroase, un climat favorabil, sau mediul construit: o arhitectură de importanţă istorică, o clădire celebră, sau ar putea fi patria unei personalităţi celebre, sau chiar o combinaţie a acestor şi ale altor valori estetice. Marketingul urban operează cu concepte precum concurenţă, competitivitate, raiting sau brand. Specialiştii noştrii beneficiază de experienţă în domeniul marketingului urban, experinţă ce poate fi pusă în sprijinul oraşului tău.